Monday, May 9, 2011

Mida teha vana panniga?

Mulle meeldib taaskasutus. Ilmselt sellepärast mul jäigi silma üks reklaam. Huvi äratas just selline lause: "Too oma vana pann meile, saad uue Tefali 50% soodsmalt." Hea, et ma seda müügilauset õigel ajal märkasin. Eelmine pann oligi juba väga kulunud ja ei kõlvanud enam kasutada.

Ennem kui sinna poodi läksin, mis asub kõigis, vähemalt Tallinna suuremates kaubanduskeskustes, siis vaatasin igaks juhuks kui palju 28cm läbimõõduga wok pann Selveris maksab. See hind oli vajalik selleks, et teaksin uue panni ostmisel vaadata, et ma liiga kõrget hinda ei maksaks.

Kampaania raames sai poole soodsamalt soetada kindlaid tooteid. St et kampaania ei kehtinud kõikidele poes müüdavatele pannidele. Õnneks Tefali wok pann kuulus nende hulka.

Minu uus wok-pann.
Igal juhul mulle jubedalt meeldis see, et saan oma vana panni poodi viia ja uue panni eest maksan 50% vähem. Uudishimust uurisin, mis siis nende vanade pannidega tehakse. Vastuseks sain, et need viiakse vanametalli kokkuostu. Loogiline! Väga positiivne käitumine meie keskkonna suhtes. Kui ma seda reklaami poleks juhtunud lugema, poleks ma kindlasti panni taaskasutusse viinud.

Sain kaasa ka kasutamis- ja hooldusjuhendi. Loen sellised juhendid alati läbi, sest see pikendab uute asjade "eluiga". Panen mõned kasulikud juhised kirja ka.
- teravaid metallköögiriistu (nuga, kahvel, vms) mitte kasutada.
- kui oled pannil midagi ära kõrvetanud, siis leota panni mõni tund soojas vees.
- panni sisepinna puhastamisel ei tohi kasutada küürimiskäsna ega -pulbrit. Kasutada võib pehmet svammi,   kuuma vett ja nõudepesuvahendit.
- enne panni pesemist tuleb sellel lasta maha jahtuda - nii väldid panni deformeerumist temperatuuri järsu muutumise tõttu.

Tegin täna esimest korda uue panniga süüa ja oli ikka teistmoodi küll :) Kõik toimis suurepäraselt.

8 comments:

Mormelar said...

Kampaania on tore, aga tegelikult ju teflon pole teps mitte keskkonna- ega kasutajasõbralik.

Anonymous said...

mis kurat teflonil siis nüüd viga on?

Gea said...

Niipalju kui ma praegu netis ringi vaatasin, siis peaaegu kõik pannid sisaldavad teflonit. Tootele võib küll olla kirjutatud, et ei ole teflonit, aga mis seal tegelikult on, teavad ainult tootjad :(

Nagu ühest foorumist lugesin, et elada on üldse ohtlik - võib ära surra.

Igatahes ma ei olegi 100% kindel, et minu wok pann teflonist on. Uurin järgi.

Mormelar said...

Teflon on mürgine, kui panni ära kriimustad + koormab tema tootmine keskkonda väga. Keskkonnasõbralikud eelistavad minu teada malmi ja keraamilist.

Gea said...

Helistasin Home&Gourmet poodi ja küsisin järele, mis kate minu ostetud pannil on.

Vastuseks sain, et see ei ole teflon. Tefal kasutab mittenakkuvat PTFE-katet (materjali).
See on teflonist tuletatud, aga ei ole mürgine ja seega ei ole see ka inimese tervisele kahjulik.

Anonymous said...

järelikult võiks ikka enne natuke uurida, et millega tegu on, mitte et kohe kõike keskkonnavaenulikuks ja pahaks tembeldada. oleme perega aastaid telfonpannidega süüa teinud ning keegi pole veel ää surnud. ega ei imestaks ka, kui paljud firmad juba tänapäeval liiguks mittemürgiste vahendite poole.

Gea said...

Taustatöö tegemine on huvitav ja nagu välja tuleb siis ka vajalik. Saab ise targemaks :) Ma arvan, et iga päev avastatakse midagi, mis seni on olnud turvaline ja ohutu, aga nüüd enam ei ole. Tuleb lihtsalt silmad-kõrvad lahti hoida ja midagi hullu ei juhtu.

Stenarius said...

Uuemad teadusuuringud kinnitavad üsna üksmeelselt, et kõik mittenakkuvate niinimetatud Teflonkattega kööginõud on tervisele kahjulikud. Sisestage Google otsingusse sõna "Teflonpanni kahjulikus" ja te võite lugeda hulga arvamusartikleid, kus on kõik lihtsalt ja selgelt ära tõestatud. Kui teflonpanni tootja väidab, et tema toode on täiesti ohutu, siis ei tasu olla nii naiivne, et seda uskuda. Iga tootja kaitseb oma leiutist ja võitleb selle eest viimse veretilgani. Eile ostsin endale uue malmpanni ja praadisin selle peal kotlette. Kotletid valmisid väga maitsvad. Praadimisel ei jäänud kotletid malmpanni külge kinni. See pärast ma ei saa aru, miks ma peaksin kasutama tervisele kahjulikku teflonpanni? Tefloni ainuke "müügiargument", et teflonpanni peal ei jää praetav toit panni külge kinni on ju täielik totrus! Ka malmpanni külge ei jää praetav toit kinni. Meie vanaemad kasutasid malmist panne ja nende kogemus on innustav. Soovitan kõigil kokandushuvilistel loobuda kahjulikudest teflonpannidest. Teflonpannide asemel osta endale oma headust ja ohutust tõestanud malmist ja rauast pannid. Uskume - malmist ja rauast pannide peal valmivad palju maitsvamad road! Mis peamine - malmist ja rauast pannide kasutamine ei kahjusta teie tervist.