Monday, May 16, 2011

Isetehtud seep lambarasvast

Seep lambarasvast
Üks päev viis meie tee meid Rõuge Ööbikuorgu. Seal on üks tore puidust majake, Ööbikuoru keskus. Kohe sealsamas, kus vaatetorn asub. Igaüks kes Rõugesse satub näeb seda kindlasti. Igaljuhul oli sealt plaanis osta mett, mida eelmisel suvel esimest korda sealt sain.

Sisse astudes kiirelt ringi vaadates aga ei leidnud ma mett üheltki riiulilt :( Küsisin siin vanemalt meesterahvalt, kes vaikselt laua taga istus, et kas mett ei olegi. Tema seepeale, et värsket mett jah veel ei ole. Kuskil jaanipäeva paiku peaks alles saama.
Siis aga ütles ta nii sõbralikult: "Aga võta mult seepi. Seda teeb üks lambakasvataja. Ütlesin talle ükskord, et tee mulle siia seepi ja siis ta tegigi. Ma seepi ei kiida, aga ma ütlen, et om hää seep. Muidu kui teinekord tuled, siis on seep otsas." Minuga kaasas olnud A oli kohe nõus ja ütles, et võtame siis juba kaks seepi. Kuna isetehtud seebid mulle nii meeldivad, siis suunurgad tõusid kohe ülespoole ja kaup oligi tehtud. Mandiõliga seep maksis 2eurot  (80g) ja kanepiõliga seep maksis 3 eurot (120g).
Mandliõliga seepi olen juba kasutanud ka ja mina küll kiidan. Pesin sellega nägu ja pärast ei hakanud nägu üldse "kiskuma". Järelikult väärt tehing.

Ööbikuoru keskus
See müük oli nii lahe, et seda peaks igaüks ise kogema. Igal juhul tahaks suvel ikka ka sinna kanti sattuda. Siis lähen juba lisaks meele ka seepi otsima, nagu öeldakse.

No comments: