Friday, March 25, 2011

26.03.2011 on Earth Hour ehk Maa Tund

Homme õhtul kell 20.30-21.30 on kõik inimesed oodatud kustutama tuled ja välja lülitama kõik üleliigsed elektrit tarbivad seadmed. Earth Hour´i tähistamine sai alguse 2007. aastal Sydneys ning kuna see osutus väga populaarseks, hakatigi seda päeva tähistama. Sellise aktsiooni eesmärk on juhtida tähelepanu kliimamuutustele ja nii on sellest kujunenud kliima kaitseks mõeldud globaalne manifest.

See on aeg, mil saab rahulikult mõelda energiatarbimise mõjule. Minu meelest võiksid kõik inimesed igal laupäeval üheks tunniks elektri välja lülitada. Tuleb harjutada vähehaaval ja järjepidevalt, ainult nii saavad alguse "suured asjad" ja kasulikud muutused.
Palun vaadake videot ka.



Mõnus tuli kaminas, annab nii valgust kui ka soojust.
Meie kustutame lausa kõik tuled, teeme kaminasse tule ning naudime küünlavalgust. Kas teie võtate ka homsest tunniajasest "elektrikatkestusest" osa? Andke kommentaaridesse teada.

8 comments:

enetimm said...

Aga loomulikult osaleme :)
Torontos on kahel viimasel aastal keskmiselt 13% elektrikasutus Earth Hour tunni jooksul langenud. Eks näis, kuis sel aastal läheb.

Unknown said...

Sellist asja võiks teha kax korda aastas!i'm so in !

Tiiu said...

Jah, kavatsen seda kindlasti teha. Aitäh sulle selle postituse eest!

Gea said...

Tore, et ka Kanadast kommentaar tuli :) Loodan, et sel aastal langeb elektrikasutus veelgi rohkem.

Gea said...

Kristel, olen nõus, et ülemaailmselt võiks sellist asja lausa kaks korda aastas teha. Siis kinnistuks paremini, et energiat pole mõtet raisata.

Gea said...

Tiiu, palun, palun ning väga tore, et Sa Maa Tunnist osa võtad.

Liis said...

Võtsin osa loomulikult!
Elan ühiselamus ning olin eile õhtul üksinda. Kui oleks sõbranna ka olnud, siis oleksin hea meelega ka arvuti välja lülitanud peale kõige muu ja küünlavalgel jutustanud ja nautinud head seltskonda. Aga olin üksi nii et laadisin arvuti aku täis ning uurisin Earth Hour'i kodukat ja vaatasin videosid. See koht videos, kus lülitati välja suurte linnade tuled.. oeh, nii ilus! võttis silma märjaks küll! :D
Tõeliselt võimas ja hea ettevõtmine!
Minu teada Eestis sellist ühist Earth Hour'i kogunemist ei toimu, mul tekkis nii palju mõtteid sellega seoses.. Tahaks ka!

Gea said...

Kahjuks jah Eestis sellist ühisüritust ei olnud. Aga olen Sinuga nõus, et võiks olla. Ma kindlasti osaleksin seal ja muidugi oleks see väga lahe positiivne ettevõtmine. Ma tahan ka!