2. TRANSPORT
Transpordiga seotud kulude kokkuhoiu ja nö. rahuliku liiklemise peale hakkasin rohkem mõtlema ca. 5 aastat tagasi Helsingis, kui juhtusin juhuslikult jälgima sealset liiklust pikema aja jooksul. Vägagi jäi silma, et liiklus on rahulik ja ka autojuhid tundusid roolis väga rahulikud - suur kontrast oli võrreldes liiklusega Eestis ja eriti Tallinnas. Peale Eestisse tagasijõudmist hakkasin kasutama sarnast sõidustiili nagu olin näinud Helsingis.
Kui algne soov sõidustiili muutmisel oli, et tunneksin end ise roolis paremini (rahulikumalt) ja sõitmine hakkaks väsitamise asemel rohkem meeldima, siis õige kiirelt soovid kasvasid ja hakkasin jälgima ka kütusekulusid. Põhjus lihtne - hakates linnas kasutama rahulikumat sõidustiili - avastasin kiirelt, et kütust hakkas kuluma märgatavalt, jah, märgatavalt vähem.
Lisaks võtsin kasutusele autokoolides õpetatava nö. ökonoomse sõitmise põhimõtted.
Põhilised neist, mida olen kasutama jäänud:
- sõita maanteel ühtlase kiirusega ja mitte üle 90 km/h. Sellise kiirusega sõitmise eelis on see, et ühtlasem sõit on tagatud juba läbi selle, et endal ei tule eriti kellestki mööda sõita:)
- linnas sõites pidurdan käiguga;
- väldin kiirendusi ja järske pidurdamisi;
- hoian piisavat pikivahet;
- valgusfooride tsükleid tean Tallinnas enam-vähem peast - see on ka oluline kütusekulu vähendaja;
...
Tulemused:
- võrreldes varasema sõidustiiliga on kütusekulu vähenenud ca. 1-1,5 l / 100 km kohta;
- juht ise on roolis rahulikum ja ei tekita ise liiklusohtlikke olukordi;
- juhile endale on sõitmine nii meeldima hakanud, et keegi teine enam väga lihtsalt rooli ei saagi !
Transpordiga seotud kulude kokkuhoiu ja nö. rahuliku liiklemise peale hakkasin rohkem mõtlema ca. 5 aastat tagasi Helsingis, kui juhtusin juhuslikult jälgima sealset liiklust pikema aja jooksul. Vägagi jäi silma, et liiklus on rahulik ja ka autojuhid tundusid roolis väga rahulikud - suur kontrast oli võrreldes liiklusega Eestis ja eriti Tallinnas. Peale Eestisse tagasijõudmist hakkasin kasutama sarnast sõidustiili nagu olin näinud Helsingis.
Kui algne soov sõidustiili muutmisel oli, et tunneksin end ise roolis paremini (rahulikumalt) ja sõitmine hakkaks väsitamise asemel rohkem meeldima, siis õige kiirelt soovid kasvasid ja hakkasin jälgima ka kütusekulusid. Põhjus lihtne - hakates linnas kasutama rahulikumat sõidustiili - avastasin kiirelt, et kütust hakkas kuluma märgatavalt, jah, märgatavalt vähem.
Lisaks võtsin kasutusele autokoolides õpetatava nö. ökonoomse sõitmise põhimõtted.
Põhilised neist, mida olen kasutama jäänud:
- sõita maanteel ühtlase kiirusega ja mitte üle 90 km/h. Sellise kiirusega sõitmise eelis on see, et ühtlasem sõit on tagatud juba läbi selle, et endal ei tule eriti kellestki mööda sõita:)
- linnas sõites pidurdan käiguga;
- väldin kiirendusi ja järske pidurdamisi;
- hoian piisavat pikivahet;
- valgusfooride tsükleid tean Tallinnas enam-vähem peast - see on ka oluline kütusekulu vähendaja;
...
Tulemused:
- võrreldes varasema sõidustiiliga on kütusekulu vähenenud ca. 1-1,5 l / 100 km kohta;
- juht ise on roolis rahulikum ja ei tekita ise liiklusohtlikke olukordi;
- juhile endale on sõitmine nii meeldima hakanud, et keegi teine enam väga lihtsalt rooli ei saagi !
No comments:
Post a Comment