Thursday, October 21, 2010

Mulle meeldivad pH toitumise põhimõtted

Mulle meeldib vahel veini juua, vahel harva maitsevad ka magustoidud, teinekord on hea ka mõni suits teha - aga kõige parem enesetunne on mul kahtlemata siis, kui kasutan pH toitumise põhimõtteid. Ma ei kasuta kindlasti neist kõike, sest osad asjad mulle kindlasti ei sobi ja ei meeldi - nö. rohelised supid ja toidulisandid jäävad kindlasti minu poolt kasutamata.


Ehk siis see, mille osas pH teemal äri tehakse, mulle ei meeldi - võrkturustus teemat mitte kõige paremini valdavate isikute poolt, kus müüakse kalleid toidulisandeid, kirjandust jm. See ei saagi meeldida ja ei meeldi ühegi toitumise- ega ravimeetodi juures, kus seda üritavad enda nö. äriks teha isikud, kes ei ole arstiharidusega. Eks sama põhimõte kehtib muidugi igal elualal, aga arstiteadusega seotud teemad on eriti hellad - võid oma tervise pöördumatult ära rikkuda.

pH toitumise põhimõtted, mis mulle meeldivad ja on head enesetunnet tekitanud:
- kala on parem kui liha;
- ei ole vaja juua teed ega kohvi; kui neid üldse vahel juua, siis ilma suhkruta;
- kõige parem jook on vesi;
- keedetud toidud on paremad kui praetud toidud;
- aedviljad maitsevad paremini kui puuviljad;
- piimatooteid saab täisväärtuslikult tarbida siis, kui organism on täiesti terve;
- kui süüa magustoite harva, maitsevad need eriti hästi.

Neid lihtsaid põhimõtteid järgides on vähemalt minul enesetunne olnud väga hea ja tean ka teisi inimesi, kellele need on mõjunud positiivselt ! Aga nagu iga toitumise põhimõtte juures - peamine on ise tunnetada ja aru saada, mis endale kõige paremini sobib ja mitte liiga palju kuulata teisi - eriti veel neid, kes üritavad sinu pealt teenida !

4 comments:

MartinV said...

Tere,
need üldised toidusoovitused ehk põhimõtted on ju igasuguse normaalse ja tervisliku toitumise põhiolemuses. Miks nimetatakse neid pH toitumiseks, jääb mulle sügavalt arusaamatuks.

Tegelikult on see ebateaduslik pH toitumine kaaperdanud alatult mingid soovitused, lisanud kamaluga umbluud ja ebateadust (kogu see pH jutt, mida toiduga väidetavalt muuta saab, on täielik seebivesi), pannud külge teaduslikuna kõlava nimetuse ja paisanud müüki.

Sel pole mingit olemuslikku seost tegeliku pH-ga. Lisaks on selle asjanduse promojad (Robert O Young nende hulgas) valdavalt mitteteadlased ehk näivteadlased, šarlatanid ehk valevorstid, kes väidavad teadlikult valeväiteid ja püüavad jätta spetsialisti muljet selleks, et kasu saada. Kasu saamine pole patt, aga valetamine küll.

KR said...

Nõus Martiniga. Ma olen kogu elu (selle põhjal) pH-d söönud.
Minu jaoks on kõige masendavam, et selliseid elementaartõdesid on võiamlik inimestele ikka veel "uudiste" pähe müüa....:(

Andres said...

Aitäh kommentaaride eest. Põhimõtted, mida ise kasutan nö. pH-teemast, on muidugi normaalse ja tervisliku toitumise põhiasjad, aga ise avastasin need ikkagi läbi pH-teema. Eks selle teemaga ongi vast nii, et igaüks peab sellest leidma enda jaoks sobivad asjad ja neid siis rakendama ja kui mõju ei ole soovitav, siis muutma või vajadusel arstiga rääkima.

Anonymous said...

ikka PH. miks Punane(Hanrahani ees) väikese tähega?