Saturday, January 21, 2012

Ainult tellitud post, palun!

Sissekujunenud harjumusi on raske muuta. Mugavus, laiskus, ... - kindlasti veel palju tegureid, mis seda takistavad tegemast. Ja nii ongi tihtipeale (vähemalt minul), et kuigi mõni asi, millega seotud oled, tundub tüütu, mõttetu ja üleliigne, siis niikaua, kui otsest ajendit muutuseks ei ole, kestab see üleliigne asi edasi.

Üleliigne on juba piisavalt pikka aega tundunud näiteks kõikvõimalik reklaam, mis postkastidesse tuleb. On tulnud palju aastaid ja lõppu sellele ei näi tulevat. Nagu oleks mingi prügikastiga tegemist, kuhu postiljon võib  tuua igasuguseid värvilisi pabereid, mis 100% juhtudest ilma läbivaatamata kaminasse rändavad.

Lõppude lõpuks tegime möödunud suvel ära: postkastile peale silt  "Ainult tellitud post, palun!"Kui silt oli pandud, siis ega ise ka alguses ei uskunud, et nüüd enam mittevajalikku pahna postkasti ei tule. Aga nüüd pool aastat hiljem saab öelda, et siin see lahendus toimis - postkasti on tulnud ainult vajalikud ja sinna oodatud asjad.

Lihtne lahendus, aga miks seda nii vähe on ellu viidud ? Kindlasti on keskkonnateadlikumad inimesed selle sildi juba ammu oma postkastidele paigaldanud, aga ma arvan, et ka meie oleme ikkagi selle suhteliselt väikse hulga inimeste seas, kes selle ära on teinud. Ilmselt on põhjus paljude puhul lihtsalt sama, mis meil oli - nii on kogu aeg olnud ja kuigi see natuke häirib, ei ole häirimine nii suur, et midagi reaalselt ette võtta.

Peale pooleaastast edukat katset rämpspostist vabaneda, julgen sama lahendust soovitada kõigile, kellele mittesoovitav rämpspost pidevalt postkasti jõuab. Kõigele muule lisaks - mida rohkem on meie ümber sellist rämpsu, mida meil vaja ei ole, aga mida pidevalt juurde tuleb - seda rohkem see ka igapäevases tegevuses häirib. Proovige näiteks oma tööruumist kõik mittevajalik välja visata ja vaadake, kas tööpäevad muutuvad efektiivsemaks või mitte.

Nagu on targemad öelnud: Suured muutused saavad alguses väikestest muutustest.


7 comments:

Andres said...

Saanud loo valmis, öeldi mulle kõrvalt: "Meil on ka selline silt pandud, aga reklaamid ikka tulevad." See on muidugi kehvem juhus, aga sellisel juhul soovitasin pöörduda ettevõttesse, kes seal piirkonnas reklaame postkastidesse toob ja paluda see ära lõpetada. Siis see suure tõenäosusega ka lõpeb - kuigi konkreetse postiljoni töötasu ka natuke väheneb. Samas - arvestades, et tegemist on puhtalt rämpsu tootmisega ja sellest mittehuvitatutele "pähemäärimisega", tuleb sellest kõigil, kes seda rämpsu endale ei taha, lahti saada.

Kristhel Vaht said...

Kasutaksin seda varianti oma vanematekodus KOHESELT, kuid ikka on ju tarvis teada mida Säästumarket või Maxima pakub, lausa 3 korda nädalas, sest just nii palju ilmub IGA poe lehti meie koju. Masendav. Kuid vanemad inimesed ei taha sellest aru saada, et see on kole kulu.

Andres said...

Jah, kõike ei ole lihtne muuta ega vahel ka üldse võimalik. Kahjuks.

Samas, minu ümbruskonnas elavad eranditult noored inimesed, keda kohe kindlasti see reklaam ei huvita, mida meie postkastidesse hulgaliselt igal päeval tuuakse. Samas ei ole ka postkastidel selliseid silte näinud ja minu meelest see inimene, kes vastutab reklaamide kojukande eest, tiirutab siin piirkonnas hommikust õhtuni ringi.

Anonymous said...

http://post.ee/index.php?id=10458

Selline lihtne moodus ka. Kui see silt on, siis Eesti Post on kohustatud sellest kinni pidama. Iseasi, kui pahnatoppijaks on Expresspost, siis peaks sealt uurima.

Andres said...

Aitäh! Väga hea info; annan selle edasi neile, kellel ei ole lihtne silt postkastil toiminud.

Anonymous said...

Jah see keelav silt on tõesti postiljonile otsene keeld. Ka Expresspostis räägitakse seda karmilt ja konkreetselt, et kui on AMETLIK silt, siis ei tohi panna reklaamlehti. Kui keegi on ise sodinud oma sildi, siis see ei kehti. Minu üürikorteri postkastil oli ka pikalt isetehtud silt ja see mingil imekombel töötas. Aga nüüd nädala eest avastasin, et see silt oli mu postkastilt maha tõmmatud ja arva ise, mis sellele järgnes...

Andres said...

Eks järgnes ilmselt hulk värvilisi pabereid ?

See vägisi reklaamide toppimine postkastidesse meenutab juba natuke McDonaldsi müügistrateegiat:

‎"Palun mulle üks BigMac hamburger" Müüja: "BigMac einet ikka mõtlesite?"
"Üks must kohvi ka" Müüja: "Kohvi piimaga?"
"Ühed friikartulid ka" Müüja: "Suured?"