Wednesday, October 14, 2009

Miks ma ei osta Hiina kaupu ?

Olen ostnud Hiinas toodetud kaupadest ainult elektroonikatooteid – arvuti, mobiiltelefoni, printeri. See tähendab, et ostan aastas keskmiselt ühe Hiinas toodetud toote.Miks ma ei osta Hiinas toodetud kaupu ? Olen nõus kulutama ostudeks rohkem raha, lähtudes põhimõttest – osta sama hinna eest pigem üks tõeliselt kvaliteetne asi kui viis Hiinas toodetud asja. Teiseks ja peamiseks põhjuseks on keskkonnasäästlikkus. Hiinas toodetud kaupade puhul on minu arvates põhiprobleemiks see, et need toodetakse sihtturgudest kaugel ja kaupade kohale transportimine on kütusemahukas tegevus. Mis juhtub siis, kui Hiina saavutab läbi seal toodetavate kaupade korraliku majanduskasvu ? Hiinlased ostavad endale muu hulgas suure hulga autosid, mis tekitab suure tõenäosusega ökokatastroofi.Võtsin selle suve alguses endale eesmärgiks järgmise 12 kuu jooksul endale peale toiduainete ja esmatarbekaupade mitte ühtegi asja osta ja olen esimese 3 kuu jooksul sellega edukalt hakkama saanud. Minu meelest on päris paljude inimeste puhul peamine küsimus selles, et kas üldse on vaja nii palju asju osta ... ?

1 comment:

Helina said...

Kummaline, et ma seda lugu lugema juhtusin. Mina võtsin endale mõtte osta ka vähem asju, aga eesmärk on hoopis teine: ma tahan Hiinasse reisida..:) Praeguse seisuga võin ma endale koos toiduga lubada 100 krooni päevas kulutada. Esimene nädal sain hästi hakkama, aga juba 2 viimast nädalat on eelarve lõhki...nii umbes poole võrra. Aga hiina asju ostan sellegipoolest vähe.