Tuesday, October 4, 2011

Food Matters - dokumentaalfilm

Leidsin eile viite, ühele väga huvitavale ja harivale, dokumentaalfilmile. Kuna tervislik toitumine on minu jaoks oluline, siis vaatasin selle filmi ära.

Kes veel ei ole vaadanud, siis kuni 8. oktoobrini saab seda filmi algusest lõpuni tasuta vaadata.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/10/02/food-matters-the-movie.aspx?e_cid=20111002_SNL_Art_1

Filmi sisu võtab kokku Hippokrates´e poolt öeldud mõte: "Let the Food be the Medicine and the Medicine be the Food."

4 comments:

Risto Uuk said...

Ma proovisin ka hiljuti seda vaadata, aga kahjuks Internetiühendus hakkas jumpsima ja asi jäi katki. Ma jõudsin vaid sinnamaale, kus arutati, et toidu töötlemine muudab seda, kuidas meie keha toitu vastu võtab. Kas filmi läbiv soovitus oligi süüa enamjaolt toorest toitu?

Ma proovin selle uuesti millalgi pikemalt ette võtta ja ehk saab ka sellel teemal arutada, kui huvi on.

Gea said...

Selles dokumentaalfilmis öeldi välja, et toores toit peaks moodustama 51% toidukogustest, mida me sööme. Toidu töötemisel kaovad vitamiinid või siis nende väärtus väheneb märgatavalt ning keha reageerib sellisele toidule halvasti.

Palju räägiti tänapäeva ravimitest ja vitamiinidest. Haigustest ja nende ravimisest.

Soovitan filmi kindlasti lõpuni vaadata. Nii saad filmi mõttest kõige terviklikuma pildi.

Mulle film väga meeldis. Vaatan vist üks kord veel seda ja teen endale lühikese kokkuvõtte.

Aga peamine mõte oli see, et mida tervislikumalt toituda, seda tervem oled. Näiteks jaapanlaste seas on vähki haigestunuid väga vähe võrreldes ameeriklastega.

Risto Uuk said...

Tänud, Gea, soovituse eest! Väga hea ajakasutus oli.

Nagu kombeks on hea dokumentaali puhul ka asju, millega ei nõustu või mis suuri küsimärke tekitavad. Ma arvan, et iga inimene peaks iga õppematerjali kasutamisel olema konstruktiivselt kriitiline, et kõike sulatõena ei võtaks.

Sõnumid, mis mulle väga meeldisid:
- Arstid ei tea toitumisest suurt midagi. Kurb, aga tõsi.
- Meie toidukvaliteet on väga nõrk.
- Pikaajaline ravimite tarvitamine on kahjulik. Kahjuks pole ravimitööstusel meie tervisest sooja ega külma.
- Kemikaalid ja teatud lisandid võivad tekitada vähki.
- "... You do some exercise, you eat right. You feel better; alright, that's good. You live longer, that's good. You save money, that's good..."
- Kemoteraapia on BS.

Mõned kohad, mis hetkel suuri küsimärke tekitavad:
- Spirulina?
- Supertoidud?
- Vitamiinid -- söö nii palju, kui tahad? Suured doosid ei ole kahjulikud?
- Joo juurviljamahla?
- 80% toortoitu on superhea?
- Söö rohkem kui 50% toortoitu?
- Lihapraadi on kahjulik süüa, sest ta võtab seedimiseks liiga kaua aega?

Mida Sa mu mõtetest arvad?

Gea said...

Spirulina ja Superfoodside kohta ei oska praegu kommenteerida, sest ise neid ei kasuta (Goji marju olen aga proovinud küll) ja taustatööd nende kohta teinud ei ole. Aga seoses vastuse kirjutamisega leidsin ühe huvitava lehekülje: http://www.superfoods.ee/

Filmis räägiti tegelikult sellest, et praktikas on tõestatud, et kui näiteks erinevate (raskete) haiguste puhul võetakse suurtes kogustes C-vitamiini, siis see aitab paranemisele kaasa. Seda olen ma varem ka kuulnud, et see pidavat aitama, aga tavalised arstid sellest ei räägi (pole kogemusi, ei usu sellesse jne).

Juurviljamahla joomine on minu arust väga OK, saab lihtsalt ja kiiresti palju kasulikke vitamiine kätte.

80% toortoitu - kuna mina ei ole spetsialist, siis ma ei tea kas nõustuda või mitte, aga eks igaüks otsustab ise kui suures osas ta toortoitu sööb.

Söö rohkem kui 50% toortoitu - sellega olen enam-vähem nõus, sest on ju loogiline, et kui pool toidust jõuab organismi töötlemata kujul, siis saame ka rohkem vitamiine ja muid vajalikke aineid, mida organism vajab, et terve olla.

Oleneb, missuguse lihaga tegemist on. Näiteks sealiha seedib muidugi kauem kui kanaliha.