Monday, July 22, 2013

Kirbuturg Salzburgis

Minu lemmik maitseainete lett Salzburgi turul. 
Tänane ilm on lihtsalt suurepärane, et kirjutada Salzburgi kirbuturust, kus mul hiljuti ära õnnestus käia. Mozarti reisiprogrammi kokku pannes avastasin, et linna saabumise pühapäeval toimub Salzachi jõe ääres suur kirbuturg nimega Salzach Galerien. Sellelt lingilt näeb kirbuturust rohkem pilte --> vajuta siia. 

Nii ilusas kohas pole mul sisseoste tegemas veel käia õnnestunudki. Päike paistis ja ei olnud liiga palav. Kell oli viis õhtul ja turul kaubitsejad hakkasid vaikselt asju kokku panema, kuid ma jõudsin siiski turu täies pikkuses läbi jalutada. Jäin seisma ainult nende lettide ees, kus nägin midagi huvitavat. Kauplejad olid sõbralikud ja intensiivse müügitööga algust tegema ei kiirustanud. Nii mulle kõige rohkem meeldibki. Siis saab rahulikult kaupa uurida ja kui midagi küsida tahan, siis tean kuidas seda teha :)

Kokkuvõttes tegin paar väikest ostu. Viimasel ajal köidavad mind eksootilised maitseained. Nii jõudsingi ühe leti juurde, kus üks mees kauples erinevate maitseainetega. Paljud asjad olid nii nime kui ka väimuse poolest mulle täiesti võõrad. Seetõttu sain sõbraliku mehega leti taga kiiresti jutule ;) Esimesena küsisin Madakaskari kakao ja seejärel tonka ubade kohta. 

Kakao osas oli selge, et tegemist on nö puhta tootega. Kuna tonka ubade juures ma hinda ei näinud, siis seda küsides sain vastuseks, et teile annan ma selle ühe euro eest. Vestlesime veel natuke ja siis ütles mees mulle, et ta annab need oad mulle tasuta. See pidavat head õnne tooma. Ja et kui mina annan ühe oa veel kellelegi, siis toob see talle head õnne :) Nii armas. Olin päriselt meelitatud. Ta ütles, et nii levitame maailma rohkem head õnne. Ainukesed asjad, mis mul ostmata jäid olid vaniljekaunad. Need nägid väga isuäratavad välja!


Vaade kirbuturu telkide äärest Salzachi jõele

Sisestage google´sse kas eesti keeles "tonka oad" või siis inglise keeles "tonka beans" ja leiate nende ubade kohta mitmesuguseid iseloomustusi ja erinevaid kasutamisvõimalusi. Eriti soovitan seda teha suurtele (ja ka väikestele) kokandushuvilistele :)

Üks tonka ubade kirjeldus on aga siin: "Tonka om Ladina-Ameerika päritolu antikoagulant (vere hüübist takistav aine), mis väikestes kogustes on tervisele kasulik, kuid suuremates paraku hoopis kahjuliku mõjuga. Tonkat kasutatakse ka meditsiinis, kosmeetikas ja lõhnaõlide valmistamisel. Amazonase indiaanlased peavad tonkat õnnetoojaks. " Ja kui teil õnnestub kuskil neid imelisi ube näha, siis kindlasti nuusutage neid. See lõhn on j u m a l i k. Justkui segu vaniljest, kaneelist ja karamellist. 101% täiuslik ja see lõhn on meeldivalt tugev. Mõned head asjad on elus siiski tasuta :)


Madakaskari karri maitseaine
Madakaskari kakao -
naturaalse maitsega.





Tonka oad - hea õnne toojad.
















Kõige huvitavam kogu selle kirbuturul oldud ajast oli see, et minu kaaslane jäi algselt ühele pargipingile mind ootama kuni ma väljapanekutega tutvun. Hiljem selgus, et ta oli umbes 10 minutit meile väga lähedal olnud ja meiega nö paralleelselt kaasa jalutanud. Olime oma tegevusega nii hõivatud, et ei pannud seda absoluutselt tähele. Eriti naljakas oli see kui ta kuulis mind oma ostukaaslasele eriti emotsionaalselt ütlevat - mõtle kui lahe, et me saime ikka kirbuturul ka käidud. Vot sellised lood siis sellel kirbuturul. Tunnike täis positiivseid emotsioone.

No comments: