Sunday, January 16, 2011

Suitsetamisest loobumine. Lihtne või raske ?

Oleneb, kuidas seda teha (: Suitsetamist on võimalik maha jätta väga erinevatel viisidel - ennast rohkem või vähem proovile pannes.


Minu isiklik suhe suitsetamisega on olnud positiivne, kohati isegi väga. Samas, olen suitsetanud periooditi - nii pool aastat korraga ja siis jälle pikem vahe jne jne. Eriti on suitsetamine teemaks olnud muidugi reisides (vt kõrvalolevalt pildilt), veini juues, pingelistel tööperioodidel ...

Mida aeg edasi, seda suurem soov tekkis suitsetamisest loobumiseks. Kõige rohkem häirisid mind suitsetamisega kaasnev ebameeldiv hais ja aeg, mis selle "hobi" peale kulus. Ega raha ka muidugi vähe ei läinud, eriti viimastel aastatel, kus suitsuhinnad on tuntavalt kasvanud.

Olen proovinud varasematel aastatel suitsetamisest loobumist mitmetel viisidel. Minu jaoks on kõige tõhusamaks osutunud viis, kus koos suitsetamisega lõpetasin ära ka kohvi joomise. Mul isiklikult oli kohvi joomise sõltuvus oluliselt suurem kui suitsetamise sõltuvus ja tehes sellise kombinatsiooni, et jättes maha kaks asja korraga, oli see üllatavalt lihtne. Suitsu peale ei mõelnud üldse, koguaeg virvendas kohvi silme ees (:

Varasemalt olen proovinud ka plaastreid - ka need on aidanud. Aga kõige tähtsamaks pean ikkagi iseenda soovi suitsetamisest loobumiseks. Kui see ei ole enda jaoks lõpuni läbi mõeldud, et praegusest hetkest on suitsetamisega kõik, sel see ka väga suure tõenäosusega ei õnnestu.

Kas ma olen suitsetamisest nüüd lõplikult lahti saanud ? Ma ei tea. Sellele küsimusel saab ammendava vastuse anda kunagi hiljem. Aga kuna alustasin sel sügisel korralikul tasemel jooksutrenne, siis vähemalt niikaua, kui teen trenni, ei hakka küll suitsetama. Trennide peale läheb niivõrd palju aega ja energiat, et see suitsetamisega  - või veel hullema variandina alkoholiga - ära nullida, tunduks kuidagi ajuvaba.

Mis on minu puhul kõige positiivsemad asjad peale suitsetamisest loobumist ?
- enesetunne on tuntavalt paranenud; energiat on oluliselt rohkem;
- raha jääb jube palju üle;
- hea tunne, et olen saavutanud võidu iseenda üle;.

Ei oska öelda, kas samad põhimõtted toimivad ka kellegi teise puhul, aga mul on isiklikult väga hea meel, et enda jaoks variandid leidsin, kuidas lahti saada harjumusest, millest juba ammu olen vabaneda tahtnud.

1 comment:

Anonymous said...

Mina olen ka olnud selline poole aasta kaupa suitsetaja. Kohvi ei joo aga kõva musta tee sõltlane olen küll. Suviti ei suuda ma juba palavuse tõttu suitsetada. Sügisel alustasin jooksutrennidega ja siis pidin ka tagasihoidlikumaks tõmbuma, no nagu sa ütlesid -- et pingutust mitte ära nullida. Olen suitsetamise katkestanud ka kalli inimese pärast enda kõrval. Aga suvi saab kord otsa ja iga suhe ei kesta igavesti ja ongi jälle pläru hambus. Nädal aega tagasi proovisin esimest korda elus nikotiini nätse. Kahel esimesel päeval oli veel nagu suitsu isu aga enam mitte. Nüüd on vaid nätsu isu. Aga näts on jõle kallis. Ikka nii kallis, et nätsu isu ei ole täna veel peale tulnud.
Mahajätmise perioodil tuleks olla ettevaatlik alkoholiga. Peo tujus kipub minul nagu kokkulepe iseendaga ununema. Eks paistab kui palju ma neid nätse raatsin osta haisu pärast ei pea ma enam tõesti pabistama, võin igal ajal kui tahan musi norima minna :)