Sunday, June 27, 2010

Tuuline pühapäev Juminda poolsaarel

Tänane ilm oli ilus, kuid mitte piisavalt soe, et randa päikest püüdma minna. Seekord otsustasime matkamise kasuks. Võtsime suuna Lahemaa rahvuspargi lääneserval Juminda poolsaare keskossa, Juminda-Suurekõrve sihtkaitsevööndis asuvale Majakivi-Pikanõmme õpperajale. Raja valisime välja RMK kodulehelt. Väga hästi oli kirjeldatud, kuidas autoga õpperajale kohale jõuda. Kui parklasse jõudsime, siis üllatus-üllatus me polnudki ainsad loodusehuvilised. Lisaks meile läks veel kaks inimest rajale.

8-kujulise raja kogupikkus oli 6,1 km, millest 2 km oli laudtee ja see oli väga heas seisukorras. Aabla tee poolsest parklast alustades lisandub veel 900 m mööda luidet Pikanõmme vaatetornini, mis on 13,5 m kõrge. Loomulikult käisime vaatetornis ja tegime mõned pildid. Ülevalt avanes vaade rabale ja luidetele. Kuigi olime metsas, siis väga palav küll ei hakanud, sest pidevalt jälitas meid tugev tuul. Sääski oli metsas ka, aga neid peletasime Off´ga. Rajal asus Eestis suuruselt kolmas rändrahn Majakivi. Kõik, kes julgevad võivad mööda puidust redelit kivi otsa ronida ja seal natukene puhata - nii nagu meie tegime :)

Metsas nägime mitmeid infotahvleid, kus oli kirjeldatud loomi, linde ja erinevaid taimi, mida sellelt õpperajalt leida võis. Ainuke asi, millest puudust tundsime olid läbitud kilomeetreid tähistavad sildid. Nii oleks mugav arvestada kui palju on veel lõpuni minna. Aga vähemalt oli raja üldine tähistus arusaadav.
Kellel tekkis huvi seda õpperada avastama minna, siis RMK kodulehelt leiab raja tutvustuse ja kohalesõidu õpetuse: http://rmk.ee/teemad/looduses-liikujale/rahvuspargid/lahemaa-rahvuspark/1716.

Andres said...

Eriti lahe oleks, kui fantastiliselt heas korras olevatel radadel ka külastajaid oleks. Viimase nädala jooksul oleme kolmel loodusrajal näinud kokku ainult 12 inimest :(

Gea said...

Looduse keskel viibimine on muuseas kõigile tasuta ja väga tervislik. Peaks ütlema, et kui leiad tee erinevatele metsa, soo ja rabaradadele, leiad ka iseenda!

Anonymous said...

Aga off on küll väga ebatervislik, vähemalt kui mitu päeva järjest kasutada - mina olen eelistanud ökomaid tooteid ja spetsriideid.
Muidu tore blogi. Jõudu!

Gea said...

Olen nõus, et off on ebatervislik, aga muud meil sel hetke käepärast polnud ja siis kasutasimegi olemasolevat vahendit, kuna see juba ostetud sai.

Missuguseid ökotooteid sääsetõrjevahendina ise kasutanud oled?

Väga rõõmustav kui meie blogi meeldib. Oled alati siia lehele tagasi oodatud!

Anonymous said...

Talvel pole sääsetõrjevahendeid vaja olnud, enam ei mäleta.
Apteegi looduslikumaid tooteid olen kasutanud ja mingeid õlisid ka, aga viimastega pole kõneväärt tulemusi saanud.